A plakátok virtuális polcain elhelyezett könyvek első tíz oldalát lehet elolvasni az okostelefonok segítségével a New York-i metrón. Az Underground Library-t a világhírű, vezető reklámiskola, a Miami Ad School három hallgatója tervezte, a cél, hogy ösztönözzék az utasokat, hogy keressék fel a New York-i Közkönyvtárat. Miután azok az utasok, akik használták az Underground Library-t, elhagyják a metrót, felugrik egy térkép a telefonjukon, amely a legközelebbi tagkönyvtárhoz navigál, ahol megszerezhető az olvasott könyv teljes, nyomtatott változata.

Keri Tan és Max Pilwat art directorok Ferdi Rodriguez szövegíróval dolgoztak a virtuális könyvespolcokon. A metrón nincs WiFi, de az újabb okostelefonok rendelkeznek Near-Field Communication (NFC) technológiával, amely segítségével így is letölthetők ingyenesen a választott könyvek részletei. Az NFC a kis hatótávolságú kommunikáció rövidítése, a technológia lehetővé teszi a kis hatótávolságú adatátvitelt, ha hozzáérintik, közelítik a készülékeket az adott felülethez.